Sprintje

12 februari 2018 - Bubali, Aruba

​Om 30 dagen in te korten, even een sprintje.

Het regelen van mijn auto was een heel gedoe met persoonsnummers, nummerplaten en belastingen maar ik was heel blij dat ik een auto had. Het geeft zoveel vrijheid en maakt het leven een stuk makkelijker. Dat werd even minder toen ik een platte band had, gelukkig stond ik nog bij Quality en was er genoeg hulp. Inmiddels kan ik zeggen dat ik makkelijk banden kan vervangen. en zitten zelfs mijn nummerplaten op mijn auto geschroefd. Op 28 januari was het tijd om Quality in te ruilen voor mijn appartementje in Bubali. Daar woon ik voor de rest van de tijd, op het erf van Lise en Linus, hond Ochi en nog 4 katten.

Inmiddels gaan de dagen zo snel dat ik niet meer bij kan houden wat ik allemaal doe. Het werk went allemaal vrij snel, op wat bijzondere gevallen na. Ik weet inmiddels redelijk mijn weg tussen alle papieren en voel me wat minder klunsig. Ik heb toffe collega's en iedereen is bereid elkaar te helpen of even met elkaar te overleggen. Ik doe zoveel leuke dingen en ben zoveel op stap dat ik alleen maar hoef te genieten. Ik vind het heerlijk om niet te weten wat ik in de avond doe of met wie en me pas rond etenstijd te bedenken wat ik ga eten. Ik denk dat ik na deze maand dan ook wel mag zeggen dat ik redelijk ingeburgerd ben. Inmiddels heb ik al heel wat plekken op het eiland verkend en ben ik zelfs al door m'n patiënten herkend. Moomba beach is vrijwel vaste prik geworden op zondagavond, en inmiddels hebben we ook al onze vaste uitgaansplekken en kennen we alle uitgaanshits van het eiland. Restaurantjes hebben we ook al veel verkend. Het is gebleken dat ik het uit eten nog niet moe ben, ofwel te lui ben om zelf te koken.

Carnaval is inmiddels ook al voorbij. Ik heb er niet heel veel van meegekregen omdat ik vaak moest werken. Daardoor kon ik helaas niet meelopen in een van de vele optochten. Wel ben ik gaan kijken naar alle prachtige kostuums en mooie parades en collega's die meeliepen. Op die momenten viert heel het eiland feest. De dagen van carnaval was het extra druk op de SEH en ik had vaak het idee dat er geen einde aan kwam. Gelukkig zorgt alcohol ervoor dat er genoeg interessants voorbij kwam en is er altijd een einde diensttijd.